09137402810 zanoo.ir@gmail.com

۶ حرکت برای کاهش درد و التهاب زانو

دکتر مهدي مؤيدفر جراحی زانو, فوق تخصص جراجی زانو ۶ حرکت برای کاهش درد و التهاب زانو
آسیب های ورزشی زانو; پیشگیری و درمان، آسیب‌دیدگی زانوی دونده در فعالیت‌های ورزشی، آسیب‌های ورزشی حاد و مزمن زانو، آسیب‌های ورزشی زانو، اسیب‌های ورزشی حاد و مزمن زانو، انواع آسیب‌های حاد زانو، پارگی رباط صلیبی قدامی در فعالیت‌های ورزشی، پارگی رباط صلیبی میانی در فعالیت‌های ورزشی، پارگی مینیسک در فعالیت‌های ورزشی، رفع درد زانو، کشیده شدن عضل، یخ درمانی، یخ درمانی برای رفع درد زانو, بورد تخصصی ارتوپدی، جراحی زانو، دکتر مهدی مویدفر، دکتر مهدی مویدفر فوق تخصص جراحی زانو بورد تخصصی ارتوپدی، فوق تخصص جراحی زانو، فوق تخصص جراحی زانو بورد تخصصی ارتوپدی, تمرین ورزشی برای تقویت عضلات اطراف زانو در زانوی ضربدری، چه چیزی می‌تواند باعث زانوی ضربدری یا ژنووالگوم شود؟، درمان زانوی ضربدری، درمان زانوی ضربدری (ژنووالگوم)، زانوی ضربدری، زانوی ضربدری چگونه اصلاح می‌شود؟، زانوی ضربدری چگونه تشخیص داده می‌شود؟، ژنووالگوم، علائم زانوی ضربدری چیست؟، عمل جراحی برای اصلاح زانوی ضربدری، نحوه انجام عمل‌های جراحی, پا پرانتزی، پای پرانتزی، تمرین‌های ماساژ درمانی، چگونه می‌توان شرایط پای پرانتزی را درمان، حرکت پیلاتس، حرکت پیلاتس (pilates)، در طول جلسه مشاوره استئوتومی چه اتفاقی می‌افتد؟، درمان زانو و پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان با ورزش و جراحی، دلایل ایجاد مشکل پای پرانتزی، عمل جراحی استئوتومی چگونه باعث بهبود مشکل پای پرانتزی می‌شود؟,انقباض عضله‌ی چهار سر ران در حالت ثابت، چه عواملی باعث ایجاد کیست بیکر می‌شوند؟، خم و راست کردن زانو، درمان ورم پشت زانو، درمان ورم پشت زانو (کیست بیکر)، درمان ورم زانو، علائم کیست بیکر چیست‌؟، عوارض همراه با کیست بیکر چیست‌؟، کیست بیکر، کیست بیکر چگونه تشخیص داده می‌شود؟، کیست بیکر چگونه درمان می‌شود؟، کیست بیکر چیست؟,آرتروز زانو، تخلیه کیست، تخلیه‌ی کیست، تزریق آستروئید، تزریق کورتون، دکتر مهدی مؤیـدفر، دکتر مویدفر در اصفهان، علائم و نشانه‌های آرتروز زانو چیست؟، علامت کیست زانو، علایم کیست مینیسک زانو، کیست مینیسک زانو، علت، علائم و درمان, آرتریت روماتوئید، تزریق در مفصل، تشخیص و آزمایش‌های تشخیصی، تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی چیست، روماتیسم مفصلی، سینووکتومی، علائم روماتیسم مفصلی، علت و درمان روماتیسم، علت و درمان روماتیسم مفصلی زانو (آرتریت روماتوئید)، عویض مفصل, آرتروپلاستی (تعویض کل یا قسمتی از زانو)، آرتروز زانو چیست؟، آرتروسکوپیک، آزمایشات عکس‌برداری، استئوتومی (جراحی برش استخوان)، پیوند غضروف، دوره نقاهت و بهبودی، سینووکتومی، علائم و درمان آرتروز و ساییدگی مفصل زانو، علائم و نشانه‌های آرتروز زانو چیست؟,پوکی استخوان، پوکی استخوان؛علائم، درمان و راه های جلوگیری، تشخیص پوکی استخوان، داروهای پوکی استخوان، سایر داروهای پوکی استخوان، علائم پوکی استخوان، علل پوکی استخوان، عوارض ناشی از پوکی استخوان، عوامل خطرزا برای پوکی استخوان، عوامل مربوط به تغذیه، هورمون درمانی, آرتروسکوپی زانو، بازتوانی پس از انجام عمل آرتروسکوپی چیست؟، پارگی مینیسک، عمل جراحی آرتروسکوپی زانو و مراقبت‌های بعد از آن، مزایای انجام آرتروسکوپی زانو چیست؟، نحوه انجام عمل آرتروسکوپی, ارتروپلاستی، پروتز مفصل زانو، تراشیدن سطوح مفصلی، تعویض کشکک زانو، تعویض مفصل زانو، توانبخشی قبل از عمل جراحی، جراحی آرتوپلاستی، حرکات ورزشی و تمرینات بازتوانی بعد از عمل جراحی، دکتر مهدی مؤیدفر، دکتر مهدی مویدفر، دوام پروتز مفصل زانو به چه فاکتورهایی بستگی دارد، عمل جراحی تعویض مفصل و کشکک زانو (آرتوپلاستی)، عوض کردن زانو، عویض مفصل زانو، مفصل زانو

جراحی زانو فوق تخصص جراجی زانو

۶ حرکت برای کاهش درد و التهاب زانو

Posted By zanooir_mmf96

زانو به دلیل کارآیی فراوانی که دارد، معمولاً در معرض آسیب دیدگی، التهاب و درد قرار دارد. درد زانو از عوامل رایجی است که پیر و جوان نمی‌شناسد و این روزها اغلب افراد ممکن است، به این درد و التهاب ناشی از آن مبتلا شوند. زانو درد اگر به دلیل بیماری خاصی مانند آرتروز نباشد، غالباً در اثر آسیب دیدگی، استفاده بیش از حد، کم تحرکی، گرم و سرد نکردن بدن موقع ورزش و یا کشش نامناسب بدن ایجاد مي‌شود. در این بحث ورزشهایی را به شما معرفی می‌نماییم که می‌تواند در بهبود و کاهش درد زانو به شما کمک کند. اگر شما نیز گرفتار درد و التهاب زانو هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ورزشهای مناسب برای کاهش درد و التهاب زانو

برخی از تمرینات کششی و ورزشها، علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب‌های وارده به زانو نیز منجر می‌شود. بنابراین حرکات را درست مطابق توضیحات و تصاویر انجام دهید تا بهترین نتایج را شاهد باشید.

۱- بالا بردن پا در حالت خوابیده

ابتدا روی کمر خوابیده و پاها را دراز کنید. سپس پایی که دچار زانو درد است را مطابق شکل از زمین دور نگه دارید. فاصله پا تا سطح زمین، در شکل نمایش داده شده است. حدود ۳۰ ثانیه در همین حالت مکث نموده و سپس پا را روی زمین بگذارید.

ورزش های مناسب برای کاهش درد زانو

۲- پرس زانو

برای اجرای حرکت پرس زانو، روی زمین یا روی نیمکت نشسته و یک پا را به حالت صاف در جلوی بدن نگه دارید در همین حالت حوله‌ای را لوله نموده و آن را زیر زانوی خود بگذارید و سعی کنید با زانو روی حوله فشار دهید و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه این فشار را حفظ کنید. این حرکت را چند مرتبه با هر دو پا تکرار کنید. (بهتر است در حین انجام این حرکت، مچ پاها شکسته و پنجه به سمت صورت باشد به حدی که در پشت پای خود کاملاً کشش را احساس کنید.

پرس زانو برای کاهش درد زانو

۳- پا به پهلو

کاملاً به پهلو بخوابید و به صورت خط کش در یک راستا قرار گیرید. سپس با ستون کردن دست زیر سر یا قرار دادن بالش، سر را کمی بالا بیاورید و زانو و پاها را صاف در امتداد هم نگه دارید. پایی که رو قرار گرفته را مطابق شکل بالا بیاورید و بدون چرخاندن لگن، تا جایی که می‌توانید آن را از پای زیرین دور کنید. سپس به حالت اول برگردید. دقت کنید که باسن شما نباید در زمان انجام این حرکت به طرف عقب برود و از حالت صاف و کشیده خارج شوید.

نرمش پا به پهلو برای کاهش التهاب زانو

۴- تقویت عضلات چهارسر زانو

روی صندلی بنشینید. زانوی ملتهب و دردناک را مانند شکل از زمین جدا کرده و تا حدی که زانو صاف شود بالا بیاورید. در این حرکت نیز ۳۰ ثانیه مکث کنید؛ سپس استراحت نمایید و پس از چند ثانیه حرکت را تکرار کنید. (در حین انجام این حرکت، نیز سعی شود مچ پا شکسته باشد و پنجه‌ها به سمت صورت قرار گیرد)

تقویت عضلات چهارسر زانو

۵- خم کردن زانو در حالت خوابیده روی شکم

روی شکم دراز بکشید. پاها را به صورت تک تک (به طور خاص پایی که دچار زانو درد است) از سطح زمین یا تخت با خم کردن زانو جدا کنید و به باسن نزدیک نمایید. حرکت را تکرار کنید.

خم کردن زانو در حالت خوابیده روی شکم برای کاهش درد و التهاب زانو

۶- بالا بردن پاشنه

در حالت ایستاده قراربگیرید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و مانند تصویر روی پنجه بروید. ۳۰ ثانیه مکث کنید و پس از چند ثانیه استراحت، حرکت را تکرار نمایید. انجام صحیح این ورزش، با کمک گرفتن از جسمی مانند صندلی است؛ بخصوص در افرادی که حفظ تعادل برایشان مشکل می‌باشد.

تقویت زانو با بالا بردن پاشنه

 

با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر مهدی مؤیدفر در اصفهان از خدمات تشخیصی – درمانی مشکلات زانو در عالی ترین حد ممکن بهره مند شوید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۱۳۱۵۸۷۰ و ۳۱۳۱۵۸۷۱ – ۰۳۱ و ۰۹۱۳۷۴۰۲۸۱۰ تماس حاصل فرمایید.

آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت
تلفن : ۳۱۳۱۵۸۷۰ – ۰۳۱

 

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Written by zanooir_mmf96

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات

از جمله افتخارات ما می توان به ابداع روشی در انجام عمل‌های جراحی تعویض مفصل زانو بدون نیاز به باز کردن تونل استخوان رانی و طراحی و ساخت وسیله‌ای جهت انجام عمل‌های آرتروسکوپی زانو اشاره نمود.